Od listopadu je možné na e-shopu BrnoID.cz koupit adopce, dárkové poukazy, permanentky a vstupenky do Zoo Brno. Všechny tyto služby tak mohou zájemci pořídit on-line bez nutnosti návštěvy pokladen na Mniší hoře.
„Hledali jsme možnost, jak návštěvníkům zoo co nejvíce zjednodušit možnost nákupu vstupenek, permanentek a dárkových poukazů, o které je vždy před Vánocemi velký zájem. Rozšíření našeho modulu na BrnoID.cz bylo logickým krokem a jsme rádi, že se vše stihlo uskutečnit tak rychle. Už proto, že zoo je stále zavřená a je to jedna z forem, jak nám mohou lidé pomoci, budou-li mít zájem,“ řekl ředitel Zoo Brno Martin Hovorka.
Na webu jsou k dispozici a rychlému zakoupení všechny druhy jednorázových vstupenek (základní, rodinná, zlevněná, ZTP, pro psy). Po zaplacení obdrží nakupující do e-mailu vstupenku či vstupenky v podobě QR kódu, kterým se prokážou u vstupu (až bude otevřeno).
Pořídit lze také nejen roční nepřenosné permanentky, ale i levnější varianty na pět či deset vstupů. Ty jsou přenosné ve formě čárového kódu, zatímco neomezená roční permanentka je vázána na konkrétního návštěvníka, který si ji zakoupil a má ověřený účet na BrnoID.cz. Nelze je využít pro jinou osobu a je vázána na nosič (bezkontaktní bankovní kartu atd.). Všechny permanentky mají platnost jeden rok od data zakoupení.
Stejně dlouho lze využít dárkové poukazy. „Těch máme v nabídce celou řadu. Od poukazu na jeden vstup až po ten roční s neomezeným počtem vstupů. Všechny je možné vybrat podle toho, zda se jedná o studenta, dospělého, seniora nebo celou rodinu. Zároveň je to způsob, jak udělat někomu radost praktickým dárkem na Vánoce, který nám navíc pomůže v době, kdy je zoo uzavřená. Podobně jsme na BrnoID.cz přesunuli možnost stát se adoptivním rodičem našich zvířat. Moc děkuji všem, kteří nás tímto způsobem letos už podpořili. Opravdu si toho vážíme,“ uvedl Hovorka.
Ostatně odezva na adopce byla po opětovném uzavření zoo obrovská. Od 9. října jsme následující měsíc registrovali třikrát více adoptivních rodičů než ve stejném období loni. Darovaná částka vzrostla z 81 tisíc na 281 tisíc korun. Své příznivce si navíc našla zvířata, na která dlouho nikdo nepřispíval – jednalo se o holuby dvoubarvé, draceny guyanské a takiny indické.
Je potřeba ještě uvést, že web BrnoID.cz není určený jen pro obyvatele Brna, ale prakticky pro všechny. Pokud někdo nepochází z jihomoravské metropole a nemá na BrnoID.cz svůj profil, stačí zadat jen e-mail a heslo a může pohodlně nakupovat.
Mohli bychom zvolat bač bač jucharé, nicméně se pokusíme neusnout na vavřínech a do budoucna používat on-line prostředí a další technologie k přiblížení problematiky ochrany biodiverzity a záchrany živočišných druhů všem zájemcům. I proto jsme v lednu toho roku otevřeli Virtuální expedici v Radnické ulici v centu Brna. Začlenění do projektu BrnoID.cz je tak dalším postupným krokem k větší atraktivitě námi nabízených služeb.
Projekt BrnoID.cz zjednodušuje přístup k městským službám. Jeho prostřednictvím se platí odpady, kupují jízdenky na MHD, prodlužuje platnost registrací do Knihovny Jiřího Mahena, pořizuje turistická karta nebo řeší rezidentní parkování. Aktuálně se na portálu hlasuje o projektech zapojených do participativního rozpočtu.